miss ashika

miss ashika
cik farah ahmad

jiran saia

Monday, January 30, 2012

aku tak berdaya - indah dewi pertiwi

Masa yang terindah
Kini semua telah berakhir
Karena kau berubah
Tak seperti dulu lagi

Sampai kapan kamu sering menyalahi hatiku
Tak pernah kau tahu begitu sakitnya aku
Kau anggap diriku
Melihatku dengan sebelah matamu

Delima untuk diriku
Mencintaimu mengerti kamu
Biarkanku bersalah di depan mukamu
Selalu kau membenarkan apa katamu
Cintamu membuatku sedih dan tak berdaya
Namunku terlanjur cinta

Kau anggap diriku
Melihatku dengan sebelah matamu
Delima untuk diriku
Mencintaimu mengerti kamu

Biarkanku bersalah di depan mukamu
Selalu kau membenarkan apa katamu
Cintamu membuatku sedih dan tak berdaya
Namunku terlanjur cinta





Friday, December 30, 2011

jiwang sat ....

Mungkin aku pernah melakukan kesilapan dalam hidupku yang aku juga sesali sepanjang hidup .. tetapi aku tidak boleh terus berbaring lemah di kamar yang suram ini .. aku perlu segera bangkit kerana masih banyak perkara yang aku tinggal dan aku lupakan semasa aku berada di alam misteri dan hanya duniaku sejak aku terputus hubungan dengan dia ..
Aku tahu aku terlalu lemah untuk menghadapi hari yang akan datang tanpa kepastian kerana selama ini aku terlalu bergantung hidup dengannya dan ke mana sahaja dan apa yang aku lakukan sedah pasti ada insan itu yang menemani aku dan sentiasa ada bersamaku sehingga aku tidak pernah  merasa sunyi apatah lagi bosan walaupun hidupku  tidak sebebas sekarang dan sering terkongkong serta pergaulan aku bersama teman juga terbatas .. tetapi ,, itu DULU !! dan sekarang dunia aku bebas tanpa sekatan tetapi jiwa aku kosong .. kosong tanpa kasih dan perhatian darinya .. mengapa aku dipilih untuk melalui hidup dengan penuh keperitan .. bagaimana lagi harus aku lakukan untuk bangun dan cepat sedar agar aku boleh teruskan hidup ini .. sudah kawan-2 menasihati agar terus bangun dan terbang dengan dunia baru , tetapi mereka tidak faham yang aku sangat lemah tanpanya di dalam hidupku ...


sekadar tatapan sendiri ...
kalo tk suka tk yah susah2 bca owk ..
ngeeee :)





Wednesday, December 28, 2011


I can be tough
I can be strong
But with you, it's not like that at all

There's a girl
who gives a shit
behind this wall
You've just walked through it

And I remember, all those crazy things you said
You left them riding through my head
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here.
All those crazy things we did
Didn't think about it, just went with it
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here

Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
here, here, here
I wish you were here.
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
near, near, near
I wish you were here.

I love the way you are
It's who I am, don't have to try hard
We always say, say like it is
And the truth is that I really miss

All those crazy things you said
You left them riding through my head
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here.

All those crazy things we did
Didn't think about it, just went with it
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here

[Chorus:]
Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
here, here, here
I wish you were here.
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
near, near, near
I wish you were here.

[Bridge:]
No, I don't wanna let go
I just wanna let you to know
That I never wanna let go

(let go let go let go let go)

No, I don't wanna let go
I just wanna let you to know
That I never wanna let go

(let go let go let go let go let go let go let go)

Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
here, here, here
I wish you were here (I wish you were)
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
near, near, near
I wish you were here.

Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
here, here, here
I wish you were here.
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
near, near, near
I wish you were here.






Monday, November 21, 2011

Cinta Kita :)

Aishiteruuu ...
itulah lagu cinta kita ...
kita bersama mendendangkannya pada malam itu ..
mematerikan segala janji dan sumpah setia ..
agar kita dapat bersama hingga ke akhir hayat ..


Dan Bila Esok

itulah juga lagu cinta kita ..
menggambarkan kepincangan yang bakal menimpa ..
menjengah hidup kita berdua ..
mengulangi kisah cinta , kasih dan sayang ..
yang selama ini kita ingin jauhi ...


dannnnnnnnn .......
tanpa sedarrr .......
Rindu Terhenti .. di sini ...
menjadi lagu terakhir cinta kita ...
perhubungan cinta kita cukup sampai di sini ..
maafkan aku kerana tidak terus membiarkan ...
engkau terus bertakhta di hati ..
terlalu banyak duka yang engkau berikan ..
perit untuk aku teruskan langkah ini ..
aku mohon relakan kepergiaan ku ini ..
kerana tiada lagi lagu yang bakal tercipta ...
kerana ini adalah cinta terakhirku .. :(



Thursday, November 10, 2011

nak dekat dah !

hmmm , dah nak exam pown .. lgi 3 hari jaaa .. so , rasa2 ny last update blog ngan on9 fb .. 14.11.2011 lagi 3 hari jaaa ... harap2 buley bwt laa exam ny .. kalo tak ley , rugi ja blajar slama brapa thun ny .. tkowt semua ada .. tapii nak bwt cm naa ... knew jwb gak cm na pown ..
dah nak exam ny laa mcm2 berlaku .. selsema + demam = batuk smua ada .. aihhhh .. nervous sgt kowt .. saboorrr je laa .. hmmmm ...

to all student SPM i wish u luck 4 da exam next week .. iloveyouall ..







Your Name

Monday, October 31, 2011

nak exam dah !

YAALLAH !!!!dah nak exam lgi brapa hari jaa ..
14.11.2011 ...
tolak cuti ap cmua tggai brapa hari jaa lagi ..
adoiiiii ...
sikap pemalas masih ada dlm diri ...
mcm mana nak buang sikap ny tak taw !!
ishhhh ..
ny bukan exam UPSR @ PMR ..
tapi ny
SPM ceq oii !!

aihhh , towh pown dowk leka lgi ..
asyik2 fesbuk2 .. 24 jam ngadap natang ny ..
lagu buley hafal tp pasaipa subjek2 laen tak ley hafal ..
aihhh , tak pham ceq aihh ..

ceq pown tak taw nak jwb ap nnt ny ..
dowk bengong lagi ..
hmmmm ..
bila nak bca buka jaa ad jaa syaitan yg ggu ...

hmmm  , utk semua yg bakal hadapi exam SPM thun ny ..
farah nak ucpkn gud luck utk kowg ...
do the best owk ...
caiyokkk ! caiyokkk !

sekian , xie xie ..

Saturday, October 15, 2011

hangout lagi !

yezzaa !!
kuar dan kuar dan kuar ...

p mana ?? cm besa p tmn jubli ..

kli ny kami p bukan dowk saja ...
p makan ais kacang ngan stdy ..
kami tak mampu nak mam kad hotel lima bintang ..
warung tpi jln pown jd laa ..
haa :D
kami p stdy 8 minit jaa ..
smblom stdy kamy dowk bg ikan mkn ...
haa , :)


ny bukan ikan , tpi kura2 @ turtoise ..
ikan tk smpat nk snap pic dy .. tgk ny pown jd laa ..

gepeqent sblh ny nama dy nur shahida @ cieda ..
cumell awex ny ..
jgn dowk ngorat dh ad pkwe ..
haa , tudyaaa .. btoii dak ??
ngeee ..

gepeqent yg ny plak eina n dayah ..
lepa ny tk buley berpisah langsong ..
p mna jaa msty berdua ..
kdg2 bertiga , berempat dan ber .. ber .. ber ..

gepeqent yg ny plak nama husna @ una ..
seowg yg kecik kurus molek ..
tp agak ganas + garang ...
cm owg ckp kecik2 cili api ka padi ..
apa2 jaa lah ..

qepeqent shawl pink towh nana ..
bestie ak ...
boypeqent sblh towh nama dy farhan ..
nama gedik2 dy pa'an ...
si chub2 ny ..
:D

sweet sawit ny dayah n eqal ..
depa p sna bwt2 blajq jaa towh ..
ngeee ...
plajr harapan lepa ny ...



owk dah abeh ...
byk towh jaa laaa ..
tgn pown dh lenguh dowk taip natang ny ..
btw , iloveyouallsomuch !!!
iloveyoufriend !!


sekian , xie xie ..